Poduzetnici pazite!

Fiskalizacija 2.0 donosi ozbiljne promjene
S novom godinom dolaze i nova pravila. Od 1. siječnja 2026. godine, Fiskalizacija 2.0 postaje obavezna za sve poslovne subjekte u Hrvatskoj, donoseći strože zakonske zahtjeve i obvezu potpune digitalizacije u području izdavanja i arhiviranja računa. Za mnoge poduzetnike koji se još nisu prilagodili, ovo može značiti ozbiljne probleme, kazne i porezne nadzore.
Primjeri problema zbog neusklaženosti
Zamislite da tijekom poreznog nadzora ne možete predočiti eRačune u izvornom, digitalnom formatu. Ili da su vaši računi pohranjeni samo kao PDF-ovi na lokalnom računalu, bez elektroničkog potpisa i vremenskog žiga. Takvi propusti smatraju se ozbiljnim prekršajem i mogu izazvati neposrednu reakciju nadzornog tijela.
Primjerice, izdavanje računa koji nisu fiskalizirani u stvarnom vremenu zbog korištenja zastarjelog softvera može rezultirati izricanjem kazne, ali i sumnjom u zakonitost poslovanja. Također, problemi s internetskom vezom ili neprilagođeni sustav mogu uzrokovati nepravovremeno prijavljivanje računa Poreznoj upravi, što se također smatra prekršajem. Ako eRačune pohranjujete samo kao PDF datoteke ili ih printate za fizičku arhivu, ne zadovoljavate zakonske uvjete za čuvanje u izvornom obliku (XML s digitalnim potpisom i vremenskim žigom). Konačno, nepravilno organizirana digitalna arhiva otežava reviziju i kontrolu pristupa dokumentima, što može rezultirati gubitkom podataka i dodatnim sankcijama.
Najčešći problemi zbog neusklađenosti uključuju korištenje zastarjelog softvera koji onemogućuje fiskalizaciju u stvarnom vremenu, što rezultira izdavanjem nefiskaliziranih računa. Slaba internetska veza ili tehnički problemi dovode do kašnjenja u prijavljivanju računa. Pohranjivanje eRačuna u PDF formatu ili njihovo ispisivanje, bez digitalnog potpisa i vremenskog žiga, nije prihvatljivo prema zakonu. Loše organizirana arhiva otežava pristup dokumentima, a često dovodi i do gubitka važnih poslovnih podataka.

Kazne i posljedice za poduzetnike
Porezna uprava je već najavila stroži nadzor nad provedbom Fiskalizacije 2.0, a novčane kazne za nepoštivanje zakonskih odredbi nisu zanemarive. U slučaju izdavanja nefiskaliziranih računa, poduzetnik može biti kažnjen s iznosom od nekoliko stotina pa sve do nekoliko tisuća eura. Također, kazne se izriču ako poduzetnik ne prijavi račune na vrijeme, ili ako arhivira eRačune i druge poslovne dokumente na nepropisan način. Ozbiljna posljedica je i onemogućavanje revizije, primjerice zbog gubitka podataka, što dodatno komplicira situaciju.
Kazne za neusklađenost s Fiskalizacijom 2.0 mogu dosegnuti visoke iznose. Izdavanje nefiskaliziranih računa može rezultirati kaznom do 3.000 eura, dok kašnjenje u prijavi računa nosi kaznu do 2.000 eura. Ako poduzetnik nepravilno arhivira račune, primjerice u neodgovarajućem formatu ili bez potrebnih sigurnosnih elemenata, kazna može iznositi do 5.000 eura. Onemogućavanje revizije, bilo zbog gubitka podataka ili nemogućnosti pristupa, povlači dodatne sankcije koje mogu uključivati novčane kazne, ali i privremenu obustavu poslovanja.
Financijski gubitci nisu jedina opasnost. Poduzetnicima prijeti i gubitak povjerenja klijenata zbog neprofesionalnog vođenja poslovanja, mogući zastoji u radu te smanjenje konkurentnosti na tržištu. Sve ove posljedice naglašavaju nužnost pravovremene i potpune prilagodbe.
Vrijeme za pripremu je sada
Iako 2026. možda djeluje daleko, priprema za Fiskalizaciju 2.0 zahtijeva vrijeme, planiranje i ulaganje. Usklađivanje s novim zakonom nije samo formalnost – neusklađenost može ozbiljno ugroziti stabilnost i rast vašeg poslovanja. Sveobuhvatna priprema uključuje edukaciju zaposlenika, ulaganje u tehničku opremu i odabir pouzdanog sustava za izdavanje i arhiviranje računa.
U sljedećoj fazi otkrivamo kako se možete pravovremeno i jednostavno uskladiti s novim zakonskim okvirima, izbjeći kazne i osigurati poslovnu sigurnost.
Jurja Dobrile 50
10410 Velika Gorica
01/6222-122
- Najam printera
- Unajmi printer za svoj ured na kraći ili duži period.
- Servis printera
- Ovlašteni Canon servis za kućne i uredske printere.
- Digitalizacija poslovanja
- Posjeti našu DMS podstranicu i saznaj više o automatizaciji radnih procesa.
- IT podrška
- Podešavanje drivera, postavki printera, mreže - remotely ili na licu mjesta.